ЯК ПРАВИЛЬНО ГОТУВАТИСЬ ДО ПРИЧАСТЯ НА СВІТЛОМУ ТИЖНІ

 

Багато вірян, навіть ті, хто ретельно дотримувався Великого посту, не поспішають на Світлому тижні приступити до Святих Христових Тайн, бо не знають як правильно це зробити. Чітку відповідь дають святі отці VI Вселенського Собору у 66 правилі:

«Від святого дня Воскресіння Христа Бога нашого до тижня нового (тобто Фоминої неділі. – прим. авт.), у всю седмицю вірні повинні у святих церквах невпинно вправлятися, у псалмах, співах і піснях духовних, радуючи і торжествуючи у Христі,  читання божественних Писань слухаючи, святими Таїнствами насолоджуючись. Бо таким чином: «з Христом купно воскреснемо, і вознесемося».

Отож про участь в Таїнстві Євхаристії протягом всієї Світлої седмиці наказано безпосередньо самим церковним законодавством, варто нагадати, що святі Вселенські Собори – це один з найавторитетніших церковних законодавчих органів.

На жаль, не всі православні християни знайомі з цим правилом, а якщо навіть хто і знайомий, то не особливо поспішає його виконувати. Здебільшого  практика небажання причащатися на Світлій седмиці в народі пов’язана з іншим небажанням – відмовитися від куштування скоромної їжі. Згідно з усталеною традицією, напередодні причастя віруючі витримують триденний піст. На Світлій седмиці, фактично, після закінчення тривалого Великого посту, мало хто хоче постити знову, то і участь віруючих в Євхаристії також спостерігається все рідше.

Однак слід зробити уточнення: Церква не зобов’язує бажаючих причаститися на Світлій седмиці до посту перед Причастям. Період Великого посту – це і так вже досить тривалий відрізок часу, витримавши який, ми можемо приступати до Таїнства Євхаристії на Світлій седмиці навіть після того, як з’їмо м’ясо напередодні Причастя. Адже великодній період, фактично, є особливим у житті православного християнина.

По-перше, це час святкування найбільшої події «Свята Свят» – Пасхи Христової, Славного Воскресіння нашого Бога. Більшої події в світі немає і бути не може. У зв’язку з цим змінюється і саме коло богослужінь, як громадських, так і приватних: вони стають коротшими, але урочистішими, радіснішими. А тому напередодні Причастя віруючому замість особливих трьох покаянних канонів, пропонується прочитати канон і часи Святої Пасхи, а також Послідування до Святого Причастя.

Щодо ж до  сповіді перед Причастям слід сказати, що якщо людина сповідалася  напередодні великодньої служби та вирішила причащатися всю Світлу седмицю, здійснювати сповідь кожен день не обов’язково, якщо, звичайно, її совість не обтяжена будь-якими подіями і її саму всередині ніщо не гризе.

 

Автор: протоієрей Віталій Гермак

Переглядів: 79

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *